اخبار

چالش‌های راهنمای گردشگری

شامگاه چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ با همکاری انجمن علمی گردشگری دانشگاه سمنان و همت بانو دکتر لیلا وثوقی، عضو هیأت علمی دانشکده گردشگری این دانشگاه، «چالش‌های راهنمای گردشگری» در گفتمانی مجازی (وبینار) واکاوی شد.
آرش نورآقائی، مدیرمسئول فصلنامهً گیلگمش با شرح اجمالی اهم تجارب خود طی ۱۶ سال گذشته در حوزه میراث و گردشگری به تنوع خدمات در این رشته اشاره کرد، به تبیین شروط لازم برای اخذ مجوز راهنمای گردشگری پرداخت و مطالعهٔ مستمر را از مهمترین شروط کافی برای فعالیت کارآ و مؤثر دانست؛ از عدم ارتباط ذی‌نفعان این صنعت و دانشگاه علیرغم تحقیقات و تدوین محتواهای مفید در دست انجام، گفت و دانشجویان را به پژوهش در زمینه‌های موردنیاز دعوت کرد.
نورآقائی آموزش «سفر رفتن» و «بردباری» را از جمله مهمترین وظایف و خصوصیات راهنمایان گردشگری برشمرد و ارزیابی روانشناختی متقاضیان این حرفه را برای کنترل کیفیت خدمات آنها در کنار ارزیایی دانش ذیربط پیشنهاد کرد.
ایشان توجه به مفاد قرارداد بین آژانس خدمات مسافرتی و مسافر را برای جلوگیری از چالش‌های احتمالی مورد تأکید قرار داد.
مقایسه اجمالی حمایت از راهنمایان در ایران و برخی کشورها در مواردی چون بیمه و اختلاف میانگین سنی راهنمایان در کشورهای مختلف از دیگر موارد قابل توجه در این نشست بود.
این گفتمان با پاسخ به پرسشهای مخاطبین و قدردانی از همراهی ایشان پایان یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا