#تحول_برای_سده_نواخبار

کتاب راهنمای گردشگری فرهنگی «اهل کاشانم» منتشر شد

اهل کاشانم» به عنوان اولین کتاب از مجموعۀ «اهل ایرانم» برای معرفی شایستهً مقاصد گردشگری ایران در سدهً نو منتشر شد.

برای تولید این کتاب به تولید محتوای خلاق در آستانۀ به پایان رسیدن سدۀ چهاردهم و آغاز سدۀ پانزدهم هجری شمسی توجه شده‌است.
شاید کاشان با تپه سیلک، باغ فین و خانه‌های تاریخی‌اش مشهور بود، ولی در عرصۀ گردشگری، تاکنون از خوراک کاشان صحبتی به میان نیامده بود. به همین دلیل در این کتاب علاوه بر گنجاندن محتوای فاخر برای معرفی میراث تاریخی و ملموس این شهرستان به صورت ویژه به بخش خوراک نیز پرداخته شده‌است. در این بخش برای هر خوراک علاوه بر دستور طبخ، یک داستانک روایت و برای هر داستانک‌، تصویری در خورِ آیین بومی این خوراک خلق شده‌است. هم‌چنین نگاه ویژه به گردشگری فیلم (فیلم‌توریسم) در شهرستان کاشان موجب شد تا برای اولین بار در ایران و شاید در جهان، به مکان و لوکیشن فیلم‌ها و تئاترها در یک کتاب راهنمای گردشگری فرهنگی پرداخته شود.
در این کتاب پس از شرح ۱۰ دلیل برای دوست‌داشتن کاشان، از جفرافیا و پیشینهً تاریخی این «کی‌آشیان» سخن گفته شده؛ قصهً آغازین زندگی کاشی‌ها در «یکی بود یکی نبود» خوانده شده؛ نمونه‌های فاخر «کاشانه» در ایران واکاوی شده؛ «چهل‌حصاران» به مثابه قلعه، دروازه، مسجد، آب‌انبار و … مورد توجه قرار گرفته و مسیرهایی برای گردشگری پیاده پیشنهاد شده ؛ «بهشت ایرانی» با عناصری چون باغ، بازار، حمام و … برای خواننده تصویر شده؛ «گنجینه»ای از هنر کاشان شامل نساجی، قالی‌بافی، ‌سفالگری و کاشی‌سازی گشوده شده؛ نیاسر این «دیده‌بان ساسانی» و بَرزُک همان «بستان کوهستان» کاشان معرفی شده‌اند و شما با حضور در قمصر در «کار گلاب و گل» همراه خواهید شد. در «ناشتاشام» پای سفره کاشان از شما مهمان‌نوازی خواهد شد، «برخی از مشاهیر و بزرگان کاشان» را می‌شناسید، با «لهجهٔ کاشانی» آشنا می‌شوید و با اطلاع از «برخی از جشنها، مراسم و آداب کاشان» و «راهنمای تدوین برنامه و اطلاعات سفر به کاشـان» اوقات خوشی برای زیارت و سیاحت این شهرستان رقم خواهید زد.
تولید عکس‌های فاخر، تصویرسازی‌های خلاق و اینفوگرافی‌های شایسته برای نمایش جذابیت‌های شهرستان کاشان از جمله ویژگی‌هایی است که در این کتاب توسط امکان واقعیت افزوده (AR) کامل می‌شود.
کتاب «اهل کاشانم» دستاورد پژوهش میدانی و کتابخانه‌ای تیم تولیدکننده محتوا در فرصتی‌است که در سایهً شوم همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ ایجاد شد.
این کتاب توسط گروه نویسندگان با همکاری فصلنامهً میراث و گردشگری گیلگمش، زیر نظر آرش نورآقائی، مدیرمسئول این فصلنامه در قالب بخشی از پروژهً «نوسده» در ۴۹۶ صفحه توسط نشر «اگر» منتشر شده و یکی از بخش‌های چهارگانهً پروژهٔ کتاب، واقعیت‌افزودهٔ کتاب، بازی و واقعیت‌افزودهٔ بازی «اهل کاشانم» است.‌
برای خرید آنلاین کتاب «اهل کاشانم» از سراسر ایران می‌توانید به وب‌سایت:

https://www.gilgameshmag.com

مراجعه کنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا