اخبار

کتاب «۱۰۰ اثر ایران در موزه‌های جهان» منتشر شد

کتاب «۱۰۰ اثر ایران در موزه‌های جهان» منتشر شد

«۱۰۰ اثر ایران در موزه‌های جهان» عنوان پنجمین جلد از مجموعه‌ٔ «ایران ۱۰۰۱» است که در تیرماه ۱۴۰۲ به نویسندگی سحر امینی در ۲۴۷ صفحه توسط انتشارات نوسده در اختیار دوستداران ایران قرار گرفته است.
سعی شده در این کتاب میراث منقول ایرانی خار ج از کشور به علاقه‌مندان معرفی گردد.

گرچه پیشکش فرش‌های ابریشمی نفیس، پارچه‌های مخمل و زربفت و خلعتهای سلطنتی از سوی شاهان صفوی به پادشاهان سایر کشورها، سفرا و جهانگردان اروپایی، پیش از قرن نوزده میلادی گنجینه‌های سلطنتی اروپا را غنا می‌بخشید، علاقه‌ی ایشان به این اولین نمونه‌های ارزشمند هنر ایرانی با کاوش‌های باستان‌شناختی و مراودات سیاسی روزافزون شد.
در این کتاب بخش کوچکی از هزاران گنجینە‌ٔ ارزندە‌ٔ ایران در موزه‌ها و مجموعه‌های دنیا معرفی می‌شوند، آثاری که در هر برهه‌ای از زمان در پس خطوط و نقشها، به دست هنرمندی توانا خلق شده است.
در این کتاب با توجه به گستردگی موضوع و تعداد موزه‌ها و آثار هنری آنها سعی شده است تا اشیایی انتخاب شوند که علاوه بر ارزش تاریخی و هنری، موضوع جذابی برای خواننده داشته و تا حد امکان تمام دوره‌های تاریخی ایران را در برگیرد.
این آثار در سه بخش اصلی ایران باستان، سده‌های میانه و دورە‌ٔ معاصر تقسیم و در ده فصل معرفی شده اند.‌
برای خرید آنلاین این کتاب به قیمت ۳۵۰ هزار تومان از سراسر ایران به وب‌سایت گیلگمش با آدرس www.gilgameshmag.com یا شبکه‌های مجازی ذیربط مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا