#تحول_برای_سده_نواخبار

رونمایی از کتاب و بازی واقعیت افزودهٔ «اهل کاشانم» در کاشان

بعدازظهر پنجشنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، محوطهٔ تپه‌های باستانی سیلک بستری بود برای گردهمایی بخشی از اهالی ایران به بهانهً رونمایی از پروژهٔ فرهنگی «اهل کاشانم».
این رویداد محملی بود برای ارائه اجمالی حاصل پژوهش و تدوین محتوایی‌ که توسط تیمی بالغ بر ۷۰ نفر طی ۷ ماه گذشته به ثمر رسیده‌است‌.
در بخش آغازین این مراسم آرش نورآقایی، مدیرمسئول فصلنامهٔ میراث و گردشگری گیلگمش و سرپرست نویسندگان کتاب «اهل کاشانم» ضمن خیرمقدم، از دلیل انتخاب شهرستان کاشان به عنوان اولین مقصد برای معرفی در مجموعه راهنمای گردشگری «اهل ایرانم» گفت، چالش‌ها و دستاوردهای این پروژه را برشمرد، اجزای این پروژه شامل کتاب و واقعیت افزودهً آن، بازی و واقعیت افزودهً آن را مورد توجه قرار داد، به مزیت بازی‌آفرینی در گردشگری (gamification in tourism) برای خلق محتوای مؤثر در توسعهٔ محتوای گردشگری اشاره کرد و مراتب قدردانی خود را از تیم بازی‌، شرکت تیوال، شرکت افرااپ، انتشارات «اگر» و مهمان‌نوازی و حمایت دوستان و مسئولین در کاشان ابراز داشت. وی حضور محمد درویش، عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، کنشگر محیط زیست و مدیر وبلاگ مهار بیابان‌زایی را در این مراسم مغتنم شمرد.

در ادامه حاضرین برای دریافت کتاب و آشنایی با واقعیت افزوده و بازی واقعیت افزوده با همراهی اعضایی از تدوین‌گران راهنمایی شدند.

امکان بازدید رایگان از سایت‌-موزهٔ سیلک برای حاضرین مهیا بود.

پروژهً اهل «کاشانم» برای مقامات و مسئولین شهرستان کاشان ساعاتی بعد از این مراسم در هتل نگارستان رونمایی شد.

این مراسم با همراهی ‌آقایان سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان، علی‌اصغر سیدآبادی، مروج کتاب‌خوانی، پژوهشگر ادبیات و نویسنده کودک و نوجوان، مهران سرمدیان ریاست محترم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، روح‌الله دهقانی، دادستان کاشان، اکبر حلی، هنرمند معمار کاشان، عباس اعتماد فینی، مرمتگر اشیای باستانی محوطهٔ سیلک، محمد درویش، عضو هیئت علمی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور، کنشگر محیط زیست و مدیر وبلاگ مهار بیابان‌زایی و منصور ضابطیان، روزنامه‌نگار، کارگردان، مجری رادیو و تلویزیون، پادکست ساز، نویسنده و تهیه‌کننده و نمایندگان فصلنامهٔ میراث و گردشگری گیلگمش، شرکت تیوال و شرکت افرااپ برگزار شد.
ابریشمی راد، شهردار کاشان در این مراسم از اهمیت تدوین و حمایت از این پروژه گفت.
هم‌چنین محمد درویش، آرش نورآقائی و ایمان اوجیان، مدیر هنری کتاب «اهل کاشانم» دلایل لزوم و شرح فرآیند تولید و طراحی آن را ارائه کردند.
آرش نورآقائی در پایان مراسم از خانم ستاره طالبیان و آقایان اکبر رضوانیان، دکتر جواد حسین‌زاده ساداتی و صادق آقایی برای میزبانی این رویداد تشکر کرد.
مراسم جشن امضاء کتاب «اهل کاشانم» شامگاه ۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با همراهی محمدرضا اصلانی، نویسنده، شاعر، کارگردان و مستندساز و منصور ضابطیان در خانه کتاب ساربوک کاشان برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا