اخبار

سوئیس در ایواریستا

این روزها با همه‌گیری ویروس کرونا (کووید-۱۹)، حفظ سلامت عاملی بازدارنده از سفر به شمار می‌آید و کشور زیبای سوئیس نیز به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا تابع پروتکلهای بهداشتی سازمان بهداشت جهانی‌است. با حذف تدریجی این موانع و کاهش میزان شیوع این بیماری، تمهیدات لازم برای ازسرگیری روابط متقابل گردشگری ایران و سوئیس نیز اندیشیده شده‌است. به نظر می‌رسد این تجربه، اولین اقدام پساکرونایی‌است که سعی دارد با تأمین امنیت و سلامت به عنوان دو شرط اصلی، سعی در بازیابی بازار گردشگری کند.

شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اسراپرواز (ایوار) به عنوان یکی از مجریان سفر به سوئیس در گفتار مجازی عصرانه یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ میزبان جناب مارکوس لایتنر، سفیر محترم سوئیس در ایران بود تا روشنگر روند آتی در این خصوص باشد.
نسیم فیوضات، مدیر منابع انسانی شرکت ایوار میزبان این گفتار بود.

مجله گیلگمش و شرکت ایوار تدوین و تألیف کتاب راهنمای سفر به سوئیس را به عنوان سومین جلد از «مجموعه کتاب‌های راهنمای سفر به شهرها و کشورها»، پس از «رؤیای سفر پاریس» و راهنمای سفر به ایتالیا در دستور کار خود دارند.‌

فیوضات در سخن آغازین از روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور سوئیس و بازگشت روال گردشگری آن سئوال کرد.
سفیر محترم سوئیس ضمن ابراز خرسندی از کاهش این آمار به حداکثر ۲۰ مبتلا در روز، لزوم بازگشایی تدریجی مراکز گردشگری را یادآور شد.
ایشان ابراز امیدواری کرد که با رعایت موازین بهداشتی و تمهیدات لازم، قدم به قدم این روند از سر گرفته شود.

نسیم فیوضات در ادامه به تغییر شعار این کشور در حوزه گردشگری اشاره کرد؛ کشور سوئیس نیز با تأکید بر باور؛

“Dream now – travel later”

طی ماه‌های گذشته، اکنون و در آستانه فصل تابستان مجالی برای بازیابی گردشگری پیدا کرده و شعار:

“We Need a Vacation – We need Switzerland”

را برای دوستداران این سرزمین برگزیده‌است.

جناب لایتنر بر نیاز کشور سوئیس به گردشگر اشاره کرد و سلامت و امنیت گردشگر را بیش از پیش مورد توجه قرار داد. وی از بازگشایی تدریجی مقاصد جذاب این کشور در وهله اول برای گردشگران داخلی خبر داد تا پس از ارزیابی نتایج، امکان استفاده و ورود گردشگر خارجی نیز تسهیل شود.
او جریان گردشگری را جزئی از زندگی روزمره مردم این کشور دانست.

در بخش بعدی این گفتمان نسیم فیوضات از آغاز به کار مجدد دپارتمان ویزا در این سفارتخانه پرسید.
سفیر محترم سوئیس ضمن اعلام آمادگی برای انجام مراتب ذیربط از امکان بررسی مدارک به زودی و به ترتیب برای دانشجویان و ملاقات‌کنندگان خانواده‌ها و در ادامه متقاضیان سفرهای تفریحی و … خبر داد. در حال حاضر بنا بر اعلام مراجع کشور سوئیس پاسخگویی به متقاضیان از اتحادیه اروپا و اسکاندیناوی از ۱۵ ژوئن آغاز خواهد شد.
فیوضات از تمدید ویزای متقاضیانی که در بازه اخیر به دلیل کرونا موفق به سفر نشده‌اند از ۳۰ سپتامبر خبر داد.
لایتنر، نظر مساعد خود را برای تسریع در بررسی مدارک دریافتی از سوی شرکت ایوار به عنوان یکی از مجریان برگزیده، اعلام کرد.

سال ۲۰۲۰ میلادی، یکصدمین سالگرد آغاز به کار سفارت سوئیس در ایران است. فیوضات از سفیر محترم این کشور در خصوص برنامه‌های بزرگداشت این رویداد پرسید.
مارکوس لایتنر ضمن اشاره به محدودیتهای ناگزیر اخیر خبر از برگزاری رویدادهایی با جمع محدود داد و ابراز امیدواری کرد تا به زودی این مراسم با حضور مخاطبینِ بیشتر و در فضای باز برگزار گردد.

نسیم فیوضات، میزبان این گفتار برای میزبانی از گردشگران سوئیسی در ایران ابراز امیدواری کرد و سفیر محترم کشور سوئیس، اطمینان از تأمین سلامت گردشگر و برقراری مجدد خدمات هوایی متناسب را دو شرط ورود میهمان خارجی برشمرد. ایشان به اشتیاق وافر هم‌وطنانش برای سفر به ایران گفت.

پرسش از تجربه سفر به نفاط مختلف ایران، آخرین پرسش فیوضات بود.
جناب لایتنر به سفرهای متعدد خود به شهرهایی چون کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، اهواز، بوشهر، اراک، مشهد و … اشاره، جاذبه‌های گردشگری در بیابان‌ها، جزایر، مناطق ساحلی و کوه‌های ایران را دیدنی و مهمان‌نوازی ایرانی را ستودنی معرفی کرد.

نسیم فیوضات در سخن پایانی ضمن سپاسگزاری از حضور ایشان از همراهی مخاطبین با این گفتمان تشکر کرد.

‌سیما‌ سلمان‌زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا