اخبار

در عرصه سفر و تغییر دیدگاه های آن صدای یکدیگر هستیم

شروع آذرماه مصادف با رویدادی بزرگ در عرصه سفر است؛ «Tehran Travel Show» روزهای دوم و سوم آذرماه در تهران برگزار می‌شود و به‌ همین مناسبت کنفرانسی خبری در پردیس ملت برگزار شد.

در ابتدای برنامه آقای «رضا غیابی» عضو گروه برگزاری این رویداد به سخنرانی پرداخت. ایشان به نحوه شکل‌گیری این ایده که از «تدکس» سال ۲۰۱۴ تهران شروع شد، اشاره کرد و نحوه‌ی آشنایی با «رضا پاکروان» را توضیح داد. در آن زمان، «رضا پاکروان» از شغل کارمندی بورس لندن استعفا داده و به مسافرت و سفرهای ماجراجویانه روی آورده بود. این تصمیم جسورانه، مقدمه آشنایی دو رضا را فراهم کرد.

سپس «رضا پاکروان»، مستندنگار بین‌المللی، به صحبت با حاضرین پرداخت. او گفت: بعد از ثبت رکورد گینس در عرصه سفر و تهیه فیلم‌های مستند برای شبکه‌های بین‌المللی، ایمیل‌های زیادی را از ایرانیان با موضوعاتی از قبیل چگونه سفر کنیم؟، سفر را از کجا شروع کنیم؟ و سؤال‌های بسیاری ازاین‌دست را دریافت می‌کند که این سؤالات جرقه برگزاری رویدادی برای پاسخگویی به سؤال‌ها، در ذهن او زده می‌شود.

 «راه سفر کردن را می‌خواهم نشان بدهم نه مسیرهای سفر را .»

«رضا پاکروان» خاطرنشان کرد: نگاه متفاوت بعد از سفر، زاویه دید مرا به زندگی تغییر داد و این‌چنین شد که بعد از سفر ماداگاسکار، زندگی کارمندی را به زندگی در سفر تغییر دادم.

«پاکروان» در مورد سخنرانان دیگر این رویداد هم توضیحاتی ارائه داد. وجه مشترک همه این سخنرانان ارتباط آن‌ها با ایران بود.

«لوکا» از ایتالیایی، کویر لوت را بارها پیموده است. او مسلط به پنج زبان است و نه‌تنها فارسی را یاد گرفته، بلکه با فرهنگ ایران کاملاً آشناست و چای ایرانی را بسیار دوست دارد.

«تیم» فرانسوی، سفرهای زیادی را با دوچرخه انجام داده و در یکی از برنامه‌های جذابش از قرقیزستان تا تهران را رکاب زده است. «تیم» به همراه همسرش به مشهد می‌رسد و به همین خاطر آن‌ها نام میانی فرزند خود را رضا می‌گذارند. «تیم» مصمم است کارگاهی در رابطه با «سفر مستقل»، در این رویداد برگزار کند.

سخنران بعدی رویداد «ژاله» دختری ایرانی خواهد بود که از ۱۱ سالگی در کمبریج انگلستان زندگی کرده است. او به بیش از ۶۵ کشور دنیا سفر کرده و در سفرهایش دنیای مد را نیز وارد کرده است. هدف و تأکید در این راه تلفیقی از سفر و مد است.

در ادامه این برنامه «پورپزشک»، مدیرعامل «بامیلو»، در مورد نحوه حمایت از این رویداد سخنرانی مختصری ارائه داد و گفت: «بامیلو» از ابتدای این رویداد نگاهی تجاری به قضیه نداشت و ما خود را حامی رویداد و نه پشتیبان مالی آن تلقی می‌کنیم.

 مدیرعامل «بامیلو تأکید کرد: مصادف شدن این رویداد با «حراجمعه بامیلو» را به فال نیک می‌گیریم؛ در این برنامه قرار است کالاهای متفاوت و مرتبط با سرگرمی و سفر به همراه تخفیف‌های ویژه به علاقه‌مندان عرضه شود.

سخنان امیدوارکننده «رضا غیابی» خبر از روزهای خوش آینده می‌دهد. شروع این رویداد از تهران است. او تأکید کرد: تلاش می‌کنیم این رویداد به‌صورت پیوسته در سراسر کشور برگزار شود.  

«رضا غیابی» سخنرانی خود را با این جمله به پایان رساند که: «در عرصه سفر و تغییر دیدگاه‌های سفر صدای یکدیگر هستیم».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا