اخبار

اهمیت معرفی راه و سفر به نوجوانان

اهمیت معرفی راه و سفر به نوجوانان

آرش نورآقایی، رییس شورای سیاستگذاری فصلنامه گیلگمش، در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های “نامه‌های نیلی” از اهمیت سفر و همچنین فعالیت در زمینه گردشگری کودکان و نوجوانان سخن گفت.

 مراسم رونمایی “نامه‌های نیلی” نوشته “مهدی رجبی” با تصویرگری “مریم رجبی” عصر روز سه‌شنبه ۲۸ آذرماه در باغ کتاب تهران از سوی انتشارات “زعفران”، ناشر مجموعه برگزار شد.

 آرش نورآقایی در زمان سخنرانی‌اش به عنوان مشاور گردشگری این پروژه، به اهمیت سفر و پیشینه آن در ایران اشاره کرد. او وجود تعداد واژه‌های بسیار در مورد “راه” در ادبیات ایران را از دلایل اهمیت سفر و راه از گذشته‌های دور در ایران دانست.

 نورآقایی گفت: ارتباط مستقیمی میان سفر و حکمت در ایران وجود دارد. در یک کلام، ما به کسانی لقب حکیم داده‌ایم که سفر می‌کردند.

 این فعال گردشگری اظهار امیدواری کرد که سفر در ایران بیش از پیش رونق گیرد زیرا این مقوله امروزه به عنوان یکی از شاخص‌های بهداشت‌ روانی به حساب می‌آید. نورآقایی گفت: سازمان جهانی گردشگری از ۴۰ سال پیش تاکنون سفر را به عنوان یک “حق” و یک “مسئولیت” به رسمیت شناخته است. افراد حق دارند سفر کنند همان‌گونه که حق دسترسی به آموزش را دارند.

 نورآقایی همچنین از اهمیت برنامه‌ریزی و فعالیت در زمینه گردشگری کودک و نوجوان گفت و در ضرورت معرفی ایران و جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی تاکید کرد: می‌توان آداب و رسوم فرهنگی و همچنین جاذبه‌های گردشگری ایران را در قالب داستان به آن‌ها شناساند.

 سری کتاب‌های “نامه‌های نیلی” با عناوین “نیلی در سرزمین زعفران”، “نیلی در قلعه گنج” و “نیلی در شهر سوخته”، منتشر شده است. “نیلی” نام گربه‌ای است که شخصیت اصلی این کتاب‌ها به شمار می‌رود. این کتاب‌ها توسط انتشارات “زعفران” برای گروه سنی ب و ج (از دوم تا ششم دبستان) چاپ شده است.

 همچنین گفتنی است فصلنامه گیلگمش در چند روز آینده از ویژه‌نامه “گیلگمش نوجوان” رونمایی خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا