اخبار

شماره جدید گیلگمش انگلیسی «ادیان در ایران» را بررسی می‌کند

شماره جدید گیلگمش انگلیسی «ادیان در ایران» را بررسی می‌کند

ریشه بسیاری از ادیان باستانی را می‌توان در ایران‌زمین یافت و زمستان اگرچه فصل سرماست اما میزبان بسیاری از مراسم مهم ادیان در سراسر دنیا محسوب می‌شود. شماره سه فصلنامه انگلیسی گیلگمش طلوع ادیان را در ایران‌زمین بررسی می‌کند و با نگاهی به ریشه‌های تاریخی و فلسفی آیین‌های مذهبی، آنان را در این مرزوبوم معرفی می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی، گیلگمش انگلیسی در این شماره با نگاهی به میتراییسم، مندائیان، مانوی، زرتشتیان و اسلام، به تاریخچه ادیانی می‌پردازد که در این مرزوبوم حضورداشته‌اند.

 در بخش دیگر، گیلگمش انگلیسی به معرفی حکیمی می‌پردازد که دو قرن قبل از مارکوپولو به نقاط مختلفی سفر کرده و به‌دقت و با نگاهی مردم شناسانه از سفرها یادداشت‌‌برداری کرده است. محمدرضا توکلی صابری ۱۰۰۰ سال پس از سفرهای «ناصرخسرو قبادیانی» مسیر او را پیموده و آن را معرفی کرده است.

 مطلب دیگری که در این شماره به آن پرداخته شده، «خوراک‌های صفوی» است که برای اولین بار توسط ژاله ابراهیمی معرفی می‌شود.

 ژئوپارک‌های منحصربه‌فرد قشم، سوژه گروه تحقیقاتی گیلگمش انگلیسی بودند تا مخاطبان را با این جزیره و پتانسیل‌های گردشگری آن آشنا کنند. همچنین گیلگمش انگلیسی در این شماره با بررسی کشتی‌های غرق‌شده در دریای اژه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین گورستان کشتی‌های ته دریا، گردشگری زیرآب را معرفی می‌کند.

 انقلاب خط و سیر تحول آن در ایران‌زمین موضوع دیگری است که در این شماره از گیلگمش انگلیسی منتشر شده است. همچنین گیلگمش انگلیسی با معرفی مسجد به‌عنوان قلب تپنده جوامع اسلامی، تمامی زوایای معماری آن را توضیح می‌دهد.

 شماره سه فصلنامه انگلیسی گیلگمش هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری عرضه می‌شود. فصلنامه گیلگمش از کاغذ سنگ تهیه شده است و برای تولید آن آب مصرف و درختی قطع نمی‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا