اخبار

گیلگمش به نخبگان معرفی شد

گیلگمش به نخبگان معرفی شد

در یکی از ناپاک­ترین روزهای آلوده تهران، تنی چند از نخبگان در نشستی مربوط به گردشگری گردهم آمدند تا در نشستی که به پاک‌­ترین صنعت دنیا می‌پردازد، شاهد برگزاری نخستین نشست نخبگانی فصلنامه گیلگمش و مدیران و مستعدان بنیاد نخبگان استان تهران باشند.

 نشست “نقش نخبگان در کارآفرینی مرتبط با صنعت گردشگری و صنایع دستی” در راستای ارتقای سطح آگاهی مستعدان در میان نخبگان به همت فصلنامه گیلگمش و بنیاد نخبگان استان تهران دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ در برگزار شد.

 از جمله سخنرانان این نشست که از سوی گیلگمش دعوت شدند تا به سخنرانی بپردازند آرش نورآقایی و اشکان بروج بودند.

 آرش نورآقایی مسئول شورای سیاستگذاری فصلنامه گیلگمش عنوان سخنرانی خود را “بررسی یک تجربه در احیای صنایع دستی بر اساس توسعه پایدار” با تاکید بر احیای نقوش قلعه شاداب در شمال دزفول عنوان کرد و با حاضران به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

 مسئول شورای سیاستگذاری فصلنامه گیلگمش گفت: بسیاری معتقدند گردشگری از جمله پدیده­‌های بسیار مهم در هزاره سوم است. سال ۲۰۱۲ اعلام شد مرز افرادی که در دنیا سفر می‌کنند از یک میلیارد نفر گذشته و این رقم هم‌اکنون به یک میلیارد و سیصد میلیون نفر رسیده است. اگر جمعیت جهان را ۷ میلیارد نفر در نظر بگیریم متوجه می­‌شویم که یک هفتم جمعیت دنیا سفر می­‌کنند.

 آرش نورآقایی افزود: چرا این موضوع مهمی است و آیا اگر کسب‌وکاری را در حوزه گردشگری راه‌اندازی کنیم موفق خواهد بود؟ پاسخ من به این سوال‌ها مثبت است. باز این سوال پیش می­‌آید که با توجه به همه شرایطی که در ایران وجود دارد آیا گردشگر به ایران می­‌آید که با رعایت همه جوانب، باز هم جواب مثبت است. اما پاسخ دادن به این پرسش­‌ها جسارت می­‌خواهد.

 ایده­‌پرداز و فعال گردشگری در ادامه سخنان خود به انواع گردشگری از جمله گردشگری انبوه، فرهنگی و خلاق پرداخت و در نهایت موضوع “گردشگری خلاق” که برای ایران توصیه می­‌شود را تشریح کرد.

 نورآقایی در بخش دیگری از سخنان خود به فرق جاذبه و منابع در گردشگری پرداخت و تاکید کرد که شناخت از منابع و جاذبه می­‌تواند برای هر کدام از مستعدان و نخبگان، زمینه ورود به حوزه گردشگری باشد.

 مسئول شورای سیاستگذاری فصلنامه گیلگمش در بخش پایانی سخنان خود به پرسش­‌های حاضران پاسخ داد.

 اشکان بروج نیز یکی دیگر از سخنرانان این سمینار بود که در سخنرانی خود به کسب‌و‌کارهای نوین با تاکید بر استارتاپ­‌های حوزه گردشگری پرداخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا