اخبار

ابرکوه را به یک مقصد جدید گردشگری تبدیل می‌کنیم

ابرکوه را به یک مقصد جدید گردشگری تبدیل می‌کنیم

ابرکوه یکی از گنجینه‌های مخفی گردشگری ایران است و یک مکان ناشناخته باقی مانده. از جاذبه‌های گردشگری ابرکوه می‌توان به سرو چهار و پانصد ساله اشاره کرد. همچنین آرامگاه عزیزالدین نسفی در ابرکوه قرار دارد که یکی از فیلسوفان اسلامی قرن هفتم است.

 دکتر محمد کاظمی‌نسب با اشاره به برخی از آثار تاریخی، طبیعی و میراث فرهنگی این شهر گفت: ابرکوه منزلگاه گنجینه‌ای از خانه‌های محلی است که بخشی از آنان در مجتمع گردشگری “پردیسان” قرار گرفته‌اند که در میان آنان خانه آقازاده با بادگیر معروفش قرار دارد.

 فرماندار ابرکوه ادامه داد: موقعیت خاص پدیده‌های زمین شناسی منحصربه‌فردی که در ابرکوه وجود دارد آن را به یکی از مناطق محبوب میان زمین‌شناسان تبدیل کرده است.

 دکتر محمد کاظمی‌نسب اضافه کرد: ابرکوه در یکی از اضلاع مثلث طلایی گردشگری ایران –اصفهان، یزد، شیراز_ قرار گرفته است. همچنین مسافرانی که می‌خواهند از اصفهان در مسیری میانبر به کرمان بروند اگر مسیر ابرکوه را انتخاب کنند اشتباه نکردند. زیرا هم مسیر نزدیک‌تری را انتخاب کردند و از شهر زیبای ابرکوه دیدن می‌کنند. همچنین چنته‌بافی، گیوه‌دوزی، نمدمالی و عروسک‌های جُولی از صنایع‌دستی ابرکوه هستند. همه این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند تا گردشگران برای چند روز در این شهر اقامت کنند و از حضورشان در این شهر لذت ببرند.

 فرماندار شهرستان ابرکوه با اشاره مهمانواز بودن مردم ابرکوه گفت: بزرگترین سرمایه ابرکوه مردم شهر هستند. ابرکوه می‌تواند هر شب میزبان سیصد نفر باشد البته در تلاش هستیم تا پایان سال آینده ظرفیت اقامتگاه‌های این شهر را به ۱۰۰۰ نفر افزایش دهیم. برآن هستیم که ابرکوه را تا پایان سال به یک قطب گردشگری تبدیل کنیم.

 دکتر کاظمی‌نسب افزود: در زمان تعطیلات عید، ابرکوه آب و هوای بسیار مطبوع و شب‌های پرستاره‌ای دارد که برای گردشگران مناسب خواهد بود.

 فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه این شهر پتاسیل‌های فراوانی دارد گفت: ابرکوه نیز مانند بسیاری از شهرهای کشور به خوبی به گردشگران معرفی نشده است. به همین دلیل مسئولان ابرکوه، متحد با یکدیگر تلاش می‌کنند برای حضور علاقه‌مندان، گردشگران، راهنمایان تور و فعالان صنعت گردشگری، ابرکوه را به عنوان یک مقصد ماندگار آماده کنند.

 سمینار معرفی جاذبه های گردشگری ابرکوه عصر روز ۲۴ بهمن ماه در سالن آمفی تاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تهران برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا