اخبار

موزه لوور در تهران

نمایشگاه “موزه لوور در تهران” همزمان با هشتادمین سالگرد تاسیس موزه ملی ایران، چهاردهم اسفندماه ساعت ۱۷ افتتاح شد.

در این نمایشگاه ۵۶ اثر ارزشمند از گنجینه موزه لوور در موزه ملی ایران به نمایش درآمده. در این مجموعه آثاری از کشورهای مختلفی چون ترکیه، عراق، مصر، یونان، آلمان و فرانسه و همچنین تبر کتیبه‌دار از محوطه باستانی چغازنبیل و درفش مدور بر دوش گاو نر از منطقه لرستان ایران برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش درآمده است.

رییس موزه ملی ایران گفت: در این نمایشگاه آثاری از ۷۰۰۰ هزار سال پیش تا قرن نوزدهم میلادی از غرب آسیا تا مرکز و جنوب اروپا در معرض‌دید علاقه مندان قرار داده شده است.

دکتر جبرئیل نوکنده همچنین درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه در پاسخ به خبرنگار گیلگمش گفت: این رویدادها سبب دمیده شدن خون تازه در روح موزه‌ها می‌شود. نمایشگاه‌هایی با این کیفیت باعث آشنایی مردم با فرهنگ‌های کشورهای دیگر شده و اطلاعات و شناخت آنان را از تاریخ ارتقا می‌بخشد.

رییس موزه ملی ایران ادامه داد: شناخت بیشتر جوامع از یکدیگر باعث می شود قضاوت از پیش تعیین شده درباره یکدیگر را کاهش داده و راه گفتگو باز شود و امید است از راه گفتگو و آشنایی با فرهنگ و تمدن یکدیگربه صلح پایدار دست یابیم.

گیلگمش بازدید از این نمایشگاه را به همه علاقه‌مندان به تاریخ جهان و ایران پیشنهاد می‌کند این نمایشگاه از ۱۵ اسفندماه به مدت سه ماه دایر و هزینه بلیت بازدید از آن ۵۰۰۰ هزار تومان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا