چند رسانه‌ای

فوتبال چه میزان صنعت گردشری روسیه را تکان داده است؟

تنها چند بازی به پایان جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه باقی مانده است و جام جهانی امسال برای بسیاری از فوتبال دوستان پر از اتفاقات فوتبالی غیرمنتظره بود. حضور گردشگران و فوتبال دوستان از سراسر دنیا نیز باعث شد صنعت گردشگری روسیه هم از نتایج غیرمنتظره بی‌بهره نماند.

در ادامه گزارشی از شورای جهانی گردشگری و سفر (WTTC) را بخوانید که درباره میزان رشد صنعت گردشگری روسیه به دلیل برگزاری جام جهانی فوتبال منتشر شده است.

مترجم: وحید فرجی

شورای جهانی گردشگری و سفر (WTTC) در گزارشی به بررسی اثرات و پتانسیل جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه پرداخته است. پژوهش‌های اقتصادی این شورا هر سال اثرات اقتصادی گردشگری و سفر را در ۱۸۵ کشور بررسی می‌کند.

در گزارش پیش رو، مهم‌ترین اثرات اقتصادی بزرگ‌ترین و مهیج‌ترین رقابت‌های فوتبال در دنیا، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به شرح ذیل است:

  • سفر و گردشگری در ایجاد بیش از ۳.۳ میلیون شغل در این رویداد نقش ایفا کرده است (سهم ۴.۵ درصدی از کل اشتغال روسیه).
  • پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸ بیش از ۳.۸ میلیون شغل در روسیه به گردشگری و سفر وابسته باشد.
  • بخش گردشگری تا سال ۲۰۱۷ در مقایسه با رشد ۲.۲ درصدی اقتصاد روسیه، ۳.۲ درصد رشد داشته است.
  • ۸ درصد تولید ناخالص ملی روسیه (۷۶ میلیارد دلار) از اثرات گردشگری بوده.
  • روسیه شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست.
  • رشد بین‌المللی گردشگری در روسیه در سال ۲۰۱۸ هفت درصد پیش بینی شده است.

در کمتر از دو هفته قبل از شروع بیست و یکمین جام جهانی فوتبال، کشور روسیه میزبان بیش از یک میلیون طرفدار بوده و با ایجاد محل استقرار طرفداران (Fanfest) در یادزده شهر این کشور قابلیت‌های گردشگری خود را نیز عرضه کرده است. در طول رقابت‌ها (۴ ژوئن تا ۱۵ جولای ۲۰۱۸) طبق داده‌های فوروارد کیزس (ForwardKeys) پروازهای بین‌المللی در روسیه + ۵۰.۵ درصد رشد داشته است.

گلوریا گئوارا (Gloria Guevara)  رییس و مدیر ارشد اجرایی شورای جهانی گردشگری و سفر، معتقد است سال ۲۰۱۷ یکی از بهترین سال‌های رشد تولید ناخالص ملی در دهه اخیر بوده و گردشگری از هر پنج شغل، یک شغل را ایجاد کرده است. او پیش‌بینی می‌کند که حدود ۱۰۰ میلیون شغل جدید در دهه پیش رو ایجاد خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا