اخبار

کتاب «۱۰۰ میراث ایران» منتشر شد

کتاب «۱۰۰ میراث ایران» منتشر شد.‌

کتاب «۱۰۰ میراث ایران» به عنوان نخستین نسخه فارسی از مجموعه ده جلدی «ایران ۱۰۰۱» به کوشش گروهی از نویسندگان و در قالب پروژه‌ پژوهشی در مجله میراث و گردشگری گیلگمش توسط انتشارات «اگر» در ۲۵۰ صفحه منتشر شد.‌

همانطور که در مقدمه این کتاب آمده، ‌کم نیستند کسانی که درباره ایران هیچ‌ نمی‌دانند یا کم می‌دانند. ‌
از سویی ایران در نگاه آنها که به این کشور سفر کرده‌ اند کشوری‌است کنجکاوی‌ برانگیز، ناشناخته و تاحدودی بکر، دارای فرهنگی کهن و مؤثر در پیشرفت تمدن و از سوی دیگر ایران میراث‌دار گنجینه ارزشمندی‌است که با تاریخ، فرهنگ‌، هنر و ادبیات و بیش از همه قصه و افسانه عجین است.

مجموعه ده جلدی «ایران ۱۰۰۱»، در دست تدوین و انتشار است تا ازین پس به هزار و یک دلیل پاسخ مناسبی برای سفر به ایران به گردشگران کنجکاو از سراسر دنیا ارائه شود.

«ایران ۱۰۰۱»، جامع الحکایاتی از میراث ملموس، ناملموس و طبیعی ایران در باب‌های مختلفی چون میراث، مسیرهای سفر، خوراک و نوشیدنی‌ها، جلوه‌های معماری و … خواهد بود تا در آستانه سده نو شمسی (قرن ۱۵ شمسی) بابی باشد برای شناخت هر آنچه از تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی ناگفته مانده است.

در نخستین جلد، میراث ملموس شامل میراث جهانی، قلعه‌ها، نیایشگاه‌ها، آرامگاه‌ها و موزه‌ها؛ میراث ناملموس شامل آداب و رسوم و سبک زندگی، لباس و صنایع دستی و میراث طبیعی شامل پدیده‌های طبیعی، گیاهان، جانوران و روستاها معرفی شده‌اند.

برای تهیه این کتاب به زودی می‌توانید به کتابفروشی‌ها مراجعه کرده و خرید آنلاین این کتاب نیز از سایت گیلگمش به آدرس www.gilgameshmag.com امکان‌پذیر است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. کتابی جذاب که به طور خلاصه بخشی از جاذبه های ایران را معرفی می کند
    در ضمن نگاه ما به جاذبه های ایران را نیز کمی گسترش می دهد و جاذبه های جدیدی را به گردشگر معرفی می کند.
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا