اخبار

«گیلگمش نوجوان» در راه است

«گیلگمش نوجوان» در راه است

«گیلگمش نوجوان»، ویژه‌نامه‌ای دیگر از خانواده گیلگمش است که دربهمن ماه امسال و همزمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به جمع نشریات کشور خواهد پیوست و از آن رونمایی می‌شود.

 این ویژه‌نامه به صورت مشخص با ارایه مطالبی از سفر، گردشگری، محیط زیست، ایرانشناسی، ادبیات و هنر سعی دارد تا نوجوانان را با موضوعی به نام گردشگری آشنا سازد و مبانی علم گردشگری را به زبانی مناسبِ سن و سال نوجوانی برای مخاطبان خود بیان کند. مطالب این ویژه‌نامه از تنوع قابل توجهی برخوردار است و سعی شده است تا با فصل زمستان نیز هم خوانی داشته باشد.

 حمیرا محب‌علی، سردبیر ویژه‌نامه گیلگمش نوجوان، هدف از انتشار این نشریه را آشنایی نوجوانان و حتی کودکان با موضوع گردشگری به صورت حرفه‌ای و بر مبنای دانش گردشگری اما به زبان ساده عنوان کرد.

 محب‌علی گفت:« نوجوانان نسلی هستند که به زودی دنیای بزرگسالی را تجربه خواهند کرد و برای پذیرش این دنیا می‌بایست به ابزار علمی، اجتماعی و فرهنگی مناسب مجهز باشند و یکی از اینها دانش گردشگری است.»

 وی که خود در حوزه انتشار کتاب‌های ایرانشناسی و گردشگری برای کودک و نوجوان فعالیت دارد، معتقد است که انتشار این نشریه می‌تواند کمک کند که نوجوانان از پنجره‌ای به نام گردشگری به دنیا نگاه کنند چراکه چشم انداز بیرون از این پنجره، چشم اندازی بسیار زیبا و شیرین برای نسل نوجوان است‌.

 سردبیر ویژه‌نامه گیلگمش نوجوان گفت:«نگاه کردن از دریچه گردشگری به دنیا به شکوفایی استعدادهای نهفته، احترام به طبیعت، کمک به محیط زیست، صلح با مردم جهان، کشف شگفتی های اطراف، درک متقابل از فرهنگ‌ها و ادیان، کسب تجارب تازه و به واقعیت کشاندن سالم و ایمن بسیاری از تخیلات سنین نوجوانی و خلق ایده‌های نو منجر خواهد شد.»

 محب‌علی همچنین گفت:« اگرچه در دوران فرزندسالاری تاریخ زندگی بشر بر روی این کره خاکی هستیم و گاهی فقط به خاطر بچه‌ها سفر می‌کنیم، اما معمولا برای فرزندان خود در سفر برنامه نداریم وآنها معمولا مانند چمدان از جایی به جای دیگر جابه جا می‌شوند.»

 محب‌علی که خود راهنما و کارشناس گردشگری است افزود:« در حال حاضر، حرکت‌های مناسبی در جامعه توسط همکاران راهنمای گردشگری برای آشنایی کودکان و نوجوانان با موضوع سفر شکل گرفته است که همگی آنها قابل تقدیر است اما شاید این نخستین‌بار است که نشریه‌ای در حوزه کودک و نوجوان، تمامی مطالبش را به گردشگری و ایرانشناسی برای این گروه سنی اختصاص داده است.»

 این ویژه‌نامه در ۷ بخش و در ۸۴ صفحه منتشر خواهد شد که بخش آخر به قلم خود نوجوانان آماده می‌شود. ویژه‌نامه گیلگمش نوجوان نشریه‌ای خانوادگی است. این ویژه‌نامه برای کودکان سن ۹ تا ۱۵ سال مناسب است اما توصیه می شود بزرگترها هم آن را بخوانند!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا