اخبار

جلسه شورای راهبردی جشنواره سفرنگاری ماکوگرام برگزار شد

جلسه راهبردی جشنواره سفرنگاری ماکوگرام با حضور مدیران ارشد شهرستان ماکو و اعضای دبیرخانه جشنواره یکشنبه ۲۴ تیرماه در محل منطقه آزاد ماکو برگزار شد. در این جلسه، مدیران ارشد شهرستان و منطقه آزاد ماکو حمایت کامل خود را از برنامه‌های تعیین شده ستاد اجرایی اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی فصلنامه گیلگمش، اعضای ستاد اجرایی جشنواره به نمایندگی از فصلنامه گیلگمش در این جلسه حضور داشتند و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره سفرنگاری ماکوگرام اعلام کردند که مورد حمایت مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، امام جمعه شهرستان ماکو، فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی، هنگ مرزی، فرمانداران و دیگر مدیران محلی قرار گرفت.

در این جلسه مسئولان ارشد شهرستان ضمن ارایه پیشنهادهای لازم، حمایت خود را از برنامه‌های تعیین شده ستاد اجرایی اعلام کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به حرکت سازمان منطقه آزاد ماکو در محور توسعه سبز و هوشمند گفت: توسعه باید بر مبنای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی با استفاده از تکنولوژی و علم روز صورت گیرد.

غلامرضا سلیمانی با تاکید بر اینکه برند سازی و معرفی منطقه به صورت هوشمندانه لازمه رسیدن به چشم انداز توسعه ماکو است، افزود: دولت و بخش خصوصی باید هزینه کردن در حوزه برندسازی را سرمایه گذاری بدانند زیرا سرمایه‌ گذاری در صنعتی نامرئی به نام برندینگ اگر به بار بشیند سال‌های سال می‌توان از ثمره آن بهره برد.

وی افزود: با عنایت به اینکه بیش از ۶۰ درصد جامعه منطقه آزاد ماکو عشایری هستند می‌توان با برنامه‌ریزی و مطالعه علمی از این ظرفیت بهره برد.

سلیمانی جذب گردشگر و بوم‌گرد به منطقه را زودبازده‌ترین اقدام برای کار آفرینی عنوان کرد و گفت: در سه ماه اول سال جاری ۱۵۰ هزار نفر متقاضی ورود به منطقه آزاد ماکو از کشورهای همسایه بوده‌اند که با حضور رییس پلیس اطلاعات و امنیت کشور موانع ورود گردشگران خارجی مرتغع می‌شود.

امام جمعه ماکو نیز در این مراسم از مسئولان خواست که برای تحقق اجرای طرح گردشگری در منطقه آزاد ماکو اهتمام جدی داشته باشند و گفت: رونق گردشگری همسو با محیط زیست در این منطقه توسعه آینده منطقه و استان آذربایجان غربی را رقم می‌زند.

حجت الاسلام ایوب رنجبری افزود: باید همه مسئولان برای تحقق و اجرایی شدن طرح گردشگری در این منطقه تلاش کنند، ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو فرصت بزرگی است که در صورت برنامه‌ریزی و با مشارکت مردم زمینه اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری منطقه را فراهم می‌آورد.

جشنوار سفرنگاری ماکوگرام از ۸ تا ۱۲ امرداد ۱۳۹۷ به همت منطقه آزاد ماکو و با همکاری فصلنامه گیلگمش برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا