اخبار

گیلگمش همراه با همایش بین‌المللی «نقش بانوان در توسعه صلح و گردشگری»

همایش بین‌المللی «نقش بانوان در توسعه صلح و گردشگری» به همت انجمن بانوان فعال در صنعت گردشگری و صنایع دستی و انستیتو بین‌المللی صلح از طریق گردشگری، با همکاری و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ستاد گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان تهران، کمیسیون ملی یونسکو_ایران، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تاریخ چهارشنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

در این همایش، رئیس هیئت مدیره انجمن بانوان فعال در صنعت گردشگری و صنایع دستی از سهم بالای زنان در رونق صنعت گردشگری کشور گفت. وی افزود که یکی از اهداف کلان انجمن توسعه گردشگری به صورت ملی و فراملی، شناساندن ایران به عنوان یک قطب‌ گردشگری به جهان است.
او هم‌چنین هدف اصلی تشکیل این انجمن را شناسایی مشکلات و موانع پیش روی بانوان سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری و صنایع دستی، ارائه راهکار‌های مناسب، بررسی و شناسایی روش‌های سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری و صنایع دستی، تدوین الگو‌های راهبردی سرمایه‌گذاری و استانداردسازی این صنعت بیان کرد.

سفیر ارشد مؤسسه بین‌المللی صلح از طریق گردشگری هم گفت که صنعت گردشگری تنها صنعتی‌است که می‌تواند ملت‌های جهان را به سمت صلح و دوستی سوق دهد.
فابیو کاربونه سفیر ارشد مؤسسه بین‌المللی صلح از طریق گردشگری با حضور در همایش بین‌المللی «نقش بانوان در توسعه صلح و گردشگری» گفت: صنعت گردشگری پتانسیل اثرگذاری بر روابط بین الملل را دارد و ابزاری برای ترویج صلح در جهان است. صنعت گردشگری نه تنها از صلح بهره می‌برد بلکه نیرویی حیاتی برای گسترش صلح در بین ملت‌ها محسوب می‌شود.
طبق آمار‌های جهانی، کاهش شمار گردشگران در سال‌های اخیر، نتیجه جنگ، تروریسم و ناآرامی‌های داخلی بوده است.
سخنرانی نسیم محمدی، سردبیر فصلنامه فارسی گیلگمش پایان‌بخش این همایش بود. ایشان در این بخش به نقش و اهمیت تولید محتوا به شیوه مدرن و با رویکرد تحول در گردشگری پرداخت و با شرح اجمالی فعالیت‌ها و پروژه‌های در دست اقدام در این خصوص، حاضرین را با اهداف و رسالت فصلنامه گیلگمش آشنا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا