دوره‌های آموزشیگیلگمش پلاس

دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال در حوزه گردشگری؛ جلسه دوم

جلسه دوم از دوره آموزشی «بازاریابی دیجیتال در حوزه گردشگری» به میزبانی دفتر مجله گیلگمش و با همکاری جناب آقایان مسیح نبی‌زاده و علی ناطقی در تاریخ یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ برگزار شد.
مسیح نبی‌زاده در ادامه گفتار جلسه پیشین به معرفی ابزار تبلیغات در بازاریابی دیجیتال پرداخت. در این بخش BID معرفی شد؛ ویژگی‌های تبلیغات ارگانیک برشمرده شد؛ وب‌سایتهایی برای تحلیل روند رفتار مشتری معرفی شدند؛ به روش‌های مؤثر تحلیل رفتار مشتری در شبکه‌های اجتماعی اشاره شد و اهمیت وجود نسخه‌های mobile friendly برای وب‌سایت‌ها گوشزد شد.
مدیریت محتوای دیجیتالی در شبکه‌های مجازی و وب‌سایت‌ها و تبیین استراتژی بازاریابی از طریق email از دیگر موضوعات این بخش از نشست بودند.
مسیح نبی‌زاده با ارائه مقدمه‌ای بر بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، تدوین نمونه‌ای از برنامه بازاریابی دیجیتال را برای شرکت‌کنندگان تدارک دید.
سخنران بخش دوم این نشست، علی ناطقی، مدیر ارشد توسعه محصول در پلتفرم آنلاین ایران‌روت بود.
وی با توجه بر اهمیت درک «پیام» به عنوان ابزار زیست اجتماعی بر لزوم تدوین استراتژی انتقال آن با توجه به ارزش‌ها، هنجارها و ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی جامعه مخاطب تأکید کرد؛ به این ترتیب اولین وظیفه تیم تحقیقات بازاریابی یک واحد تولیدی/ خدماتی مطالعه و تشخیص personna یا ویژگی‌های شخصیتی جامعه مخاطب (مشتری) تعریف شد.
سپس بر رعایت چارچوب تدوین عبارات کلیدی برای متمایز ساختن محصول/ خدمت توجه و در این راستا ویژگی‌های محتوای خوب برشمرده شد.
علی ناطقی ایجاد حس و خاطره خوب در پس یک بازاریابی موفق را شرط لازم برای اعتمادپذیری و وفاداری مشتری اعلام کرد.
این نشست با موضوعات «طراحی پیام» و «بازخورد مشتری» در هر یک از مراحل consideration، awareness و purchase ادامه یافت.

جلسه پایانی این دوره، یکشنبه ۳۱ شهریورماه برگزار خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا