اخبار

نهمین شماره فصلنامه فارسی گیلگمش منتشر شد

نهمین شماره فصلنامه فارسی گیلگمش در فروردین ۱۳۹۸ با مدیرمسئولی و صاحب‌امتیازی آرش نورآقایی و زیرنظر شورای سردبیری در ۱۶۸ صفحه منتشر شد.‌

این فصلنامه به هفت بخش با نام‌های چهارراه، رهگو، رهیافت، راه‌نامه، ره‌آورد، همراه و روبه‌راه تقسیم شده‌است.

در سرمقاله این فصلنامه و نظر به پرونده ویژه این شماره- گردشگری دیجیتال- «سوار بر قالی سلیمان چنداینچی!» به موضوعات مختلف مندرج در مجله، سفر خواهیم کرد.

نقش تبلت‌های کهن بر تبلت امروزی، پدیدآور تصویر کولاژ این شماره است.

در چهارراه گیلگمش، رویداد یکشنبه‌های گیلگمش در قالب سری نشست‌های از کوره‌راه تا شاهراه تشریح شده؛ برگزاری جشنواره سفرنگاری ماکوگرام و اهداف آتی آن روایت شده؛ نشست سازمان جهانی گردشگری در همدان معرفی شده و گزارش نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان درج شده‌است.

در بخش رهگو سفرنامه «ابن فضلان» مورد توجه قرار گرفته‌است.

در بخش رهیافت سرنوشت جشن‌های ساسانیان در دوره عباسی مرور شده‌است.

در راهنامه گیلگمش تجربه‌های جهانی روایت در گردشگری و رهایی از کلیشه در چارچوب گفتگویی در باب مفهوم روایت، به عنوان چالش مورد بحث بوده‌اند.

«گردشگری دیجیتال» به عنوان پرونده ویژه این شماره در ره‌آورد مورد توجه قرار گرفته و گشت و گذار خیال در واقعیت موزه فرش، معرفی برخی اپلیکیشن‌های سفر و تشریح موزه‌های تراپیوسته موضوعات بخش همراه را تشکیل می‌دهند.

تجربه و معرفی چند اپلیکیشن در بخش رو به راه آورده شده‌اند.

در نهمین شماره از فصلنامه فارسی گیلگمش نیز مشابه دو شماره ۶ و ۷، بهره‌گیری از قابلیت افزوده (AR) در مقالات متعدد امکان‌پذیر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا