چند رسانه‌ایگیلگمش پلاس

نگاهی به فعالیت‌های گیلگمش در کیش

نگاهی به فعالیت‌های گیلگمش در کیش

 بهبود و توسعه پایدار صنعت گردشگری کشور دغدغه‌‌های مشترک در میان علاقه‌مندان به گردشگری و ایران است. همین دغدغه‌های آشنا «به‌آفرین طباطبایی مقدم» و «آرش ممتاز» را به سوی گیلگمش کشاند.

گیلگمش فارسی بازتابی از وضعیت صنعت گردشگری و شرایط میراث فرهنگی کشور است که همراه آن اهداف محیط زیستی را نیز دنبال می‌کند. گیلگمش با نگاهی خلاقانه و آینده‌نگر چراغی در دست کنشگران این صنعت در راه توسعه پایدار گردشگری است.

جزیره مرجانی کیش از فضای مناسب و ظرفیت‌های گردشگری بالایی برخوردار است. این جزیره به عنوان یکی از مناطق آزاد اقتصادی کشور شناخته می‌شود و این مزیت به فزونی حضور گردشگران خارجی و داخلی کمک کرده است. همه این موارد دست‌به‌دست هم داد تا نمایندگی گیلگمش توسط به‌آفرین مقدم و آرش ممتاز شروع به کار کند.

مجموعه فصلنامه‌ها و ویژه‌نامه‌های گیلگمش برای نخستین‌بار در نشست فرهنگ و هنر در شهر تاریخی حریره به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت همراه وی معرفی شد. پس از این معرفی و با حمایت مسئولان محلی، غرفه‌ای در جشنواره نوروزی بهار کیش به گیلگمش اختصاص داده شد و در ۱۲ روز گیلگمش به مسافران بهاری این جزیره محبوب معرفی شد.

چندی بعد، با حمایت شورای شهر کیش گیلگمش توانست در موزه_خانه مردم‌شناسی بومیان کیش حضور دایمی یابد.

سازمان محیط زیست کیش، ارگان بعدی بود که به پشتیبانی از گیلگمش و فعالیت‌های محیط زیستی آن پرداخت. نمایندگان و طرفداران گیلگمش برای ترویج فرهنگ حفظ و نکوداشت محیط زیست در برنامه‌های مختلف پاک‌سازی جزیره شرکت و همپای محیط‌بانان از شرایط طبیعی و حیات وحش کیش بازدید و از آن گزارش تهیه کردند.

همچنین در نشستی در میان شعرا و نویسندگان کیشوند (ساکنان کیش) معرفی شد و قرار شد همکاری‌های بیشتر بین این قشر فرهیخته و مجموعه گیلگمش صورت گیرد.

این تلاش‌ها باعث شده که هم‌اکنون گیلگمش به عنوان فصلنامه‌ای معتبر در بسیاری از گالری‌ها و کتاب‌فروشی‌های معتبر جزیره حضور داشته باشد. نمایندگان گیلگمش همچنین کمپین‌های محیط زیستی بسیاری همچون برنامه‌های مداوم پاکسازی و فرهنگ‌سازی در راستای حفظ محیط زیست راه‌اندازی کرده‌اند که با حمایت هنرمندان و ورزشکاران جزیره همراه بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا