اخبار

سفری از خوزستان تا گیلان برای آشنایی با گیلگمش

سفری از خوزستان تا گیلان برای آشنایی با گیلگمش

دانش آموزان ماهشهری در گیلان با حماسه گیلگمش، یکی از قدیمی‌ترین و نامدارترین آثار حماسی ادبیات دوران تمدن باستان آشنا شدند.

 چندی پیش دانش آموزان دختر بندر ماهشهر که در قالب تورآموزشی-گردشگری از طرف آژانس مسافرتی “رایا پرواز” خوزستان به گیلان سفر کرده بودند، برای گیلگمش خوانی در اقامتگاه بومگردی گیلگمش دور هم جمع شدند و راهنمای گردشگری “ندا عاکفی مقدم” قسمتی از افسانه و همچنین فصلنامه گیلگمش را برای آنان خواند.

 گیلگمش پادشاه و پهلوانی است که دو سوم وجودش ایزدی و یک سوم آن انسانی است. حماسه گیلگمش با ذکر پیروزی‌های قهرمان آغاز می‌شود اما مرگ “اِنکیدو” دوست گیلگمش، او را بسیار منقلب کرده و پای گیلگمش را به سفری در جستجوی جاودانگی باز می‌کند.

 عکس‌العمل دختران ماهشهری از شنیدن این داستان فوق العاده بود و همه آنها به وجد آمده بودند. این تور گردشگری-آموزشی در راستای ترویج گردشگری پایدار، بالا بردن سطح آگاهی و آشنایی این گروه نوجوان با داستان اولین مسافر تاریخ انجام شد.

 هتل بومگردی گیلگمش میزبان این تور دانش آموزی بود. این هتل، در مسیر رودبار به رشت نزدیک امامزاده هاشم در استان گیلان قرار دارد و چهار فصل سال، پذیرای مهمانان علاقه‌مند به طبیعت بکر این ناحیه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا