اخبار

شاهین سادات‌الحسینی در دفتر فصلنامه گیلگمش

شاهین سادات‌الحسینی در دفتر فصلنامه گیلگمش

از آنجایی که هر روز برای گیلگمشی‌ها روز تازه­‌ای است و افراد جدید با ایده‌های بکر در زمینه­ گردشگری پا در دفتر گیلگمش می‌گذارند. این روز هم، گیلگمش به طور اتفاقی و هرچند اندک میزبان شاهین سادات­ الحسینی بود.

 ایشان یک گردشگر خلاق هستند که کوله‌­بار خود را به یک چرخ ژیمناستیک بسته­‌اند و از اول دی ماه سال ۱۳۹۴(شب یلدای ایرانی­ها) از شهر آخن، محل سکونت خود در آلمان، با پای پیاده حرکت کرده و به سمت شرق آمده­ است. او عقیده دارد از تاریک­ترین و بلندترین شب سال به سمت مشرق یعنی نور و روشنایی حرکت کرده است.

 شاهین سادا‌ت‌­الحسینی اهل شعار دادن نیست و شعار خاصی ندارد. او پروژه­ خود را به دور از هرگونه نمایش و جلب توجه می­‌داند و می­‌گوید در این سفر بیشتر اهداف هنری داشته و به همین منظور، در مقابل «­go west» او شعار « roll east» را انتخاب کرده است. “roll east” یک تفکر است. یک تفکر پویا و نو که یک شخصیت جذاب پشت آن است و با کمک دوست خود آن را رهبری می‌کند. سادات الحسینی در این سفر از ۱۶ کشور گذشته، در راه با مردم زیادی آشنا شده، عکاسی کرده و با کمک دوست خود سفرنامه‌ه­ای به زبان آلمانی نوشته و چاپ کرده است. سادات حسینی در این مسیر طولانی، سختی­‌های زیادی را از سر گذرانده تا سرانجام به مقصد خود یعنی ایران رسیده است. در واقع بعد از ۳۳ سال به سرزمین مادری خود بازگشته و سفرش پایان یافته و می­‌خواهد چرخ خود را به موزه­ هنرهای معاصر بدهد و از این پس ایران پهناور را ببیند و این سرزمین پر از زیبایی و شگفتی را لمس کند.

 از ایرانی‌­ها گله‌­ای نداشت جز اینکه بوق زدن و عجول بودن ما برایش کمی سخت بود. ایشان قوه و توان خود را بیشتر ناشی از نیروی ذهن و فکر می­‌دانست تا نیروی جسم.

 در پایان این گپ‌و‌گفت، هر یک اهالی گیلگمش که از جای جای ایران دور هم جمع شده‌­اند، شاهین سادات حسینی را به استان خود دعوت کردند تا شهرهای آنان دیدن کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا