اخبار

نشست هم‌اندیشی و رونمایی از پوستر همایش ملی آیین، صلح و تنوع فرهنگی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی و رونمایی از پوستر همایش ملی آیین، صلح و تنوع فرهنگی برگزار شد.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در اسفندماه ۱۳۹۷ میزبان علاقمندان و‌ پژوهشگران در خصوص مباحث مرتبط با آیین‌های ملی و تنوع فرهنگی صلح‌آور خواهدبود.

عصر چهارشنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۷ نشست هم‌اندیشی و رونمایی از پوستر همایش ملی آیین، صلح و تنوع فرهنگی در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به میزبانی جناب آقایان دکتر علیرضا حسن‌زاده، ریاست پژوهشگاه مذکور و سید احمد محیط طباطبایی دبیرعلمی همایش برگزار شد.

این جلسه با تبیین هدف از برگزاری این همایش و رسالت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و لزوم اشاعه فرهنگ صلح مثبت، هم‌زیستی و توجه به حفظ و احیای آیین متنوع ایران فرهنگی در این زمینه آغاز شد.‌ 

دکتر حسن‌زاده بر احساس نیاز، تداوم و شناسایی مجموعه سنن و آیین‌های قومی و ملی همچون نوروزگاه در این راستا تأکید کرد. او هم‌چنین سهم ادبیات را در ایران‌زمین به عنوان غنی‌ترین جاذبه، بسترساز صلح ملی دانست.

در ادامه این گفتار دکتر محیط طباطبایی بر جریان تغییر نگرش موزه‌ها و تأثیر آنها در ایجاد فرهنگ صلح‌آمیز توجه کرد و تبدیل موزه‌های جنگ به موزه‌های صلح را حرکتی نمادین و اثربخش دانست.

این نشست با ارائه ایده‌ها، نقطه‌نظرات و راهکارهای پیشنهادی مدعوین ادامه یافت.

در این جلسه آقای دکتر رحمانی، سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت؛ خانم دکتر عامری، نماینده مرکز اسناد فرهنگی آسیا؛ خانم دکتر نفیسی، نماینده پژوهشکده هنرهای سنتی؛ خانم دکتر خادملو، نماینده پژوهشکده زبان‌شناسی، کتیبه‌ها و متون؛ آقای دکتر شبان میرشکرایی، فصلنامه هفت گنبد؛ آقای علی گلشن، موزه‌های عروسکهای ملل و فرهنگ و اقوام ایران؛ دکتر یاسر جلیلیان، نماینده انجمن دوستداران شهرستان تیران و کرون؛ خانم ملکی، نماینده خانه اندیشمندان علوم انسانی و آقای فیضی، دبیران اجرایی همایش؛ خانم‌ها سارا اسدی و سیما سلمان‌زاده نمایندگان فصلنامه گیلگمش حضور داشتند.

همایش ملی آیین، صلح و تنوع فرهنگی، ۸اسفندماه ۱۳۹۷ در تالارهای فردوسی و حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهدشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا