اخبار

معرفی صنایع دستی از طریق ابزار هنری

معرفی صنایع دستی از طریق ابزار هنری

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در اختتامیه دومین جشنواره صنایع‌دستی فجر با اعتقاد بر اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند به بحث اشتغال کمک کند سازمان میراث‌فرهنگی است گفت: تولید شغل در صنایع‌دستی و گردشگری به عنوان یک عامل پایدار با اندک سرمایه و با اعتبار در حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای یک فرد انجام می‌شود. درحالی‌که این رقم در صنعت کشور به ۸ تا ۱۰ برابر می‌رسد.

 به گزارش خبرنگار گیلگمش، علی‌اصغر مونسان سه‌شنبه ۱۰ بهمن در اختتامیه دومین جشنواره صنایع‌دستی فجر که در خانه هنرمندان ایران برگزار شد افزود: از بهترین ابزار انتقال مفاهیم، هنر است و هنرمند با نگاه تیزبین و ظریفی که دارد، موضوعات و مفاهیمی را که در ذهنش شکل می‌گیرد با استفاده از هنر بیان می‌کند.

 وی اظهار داشت: در این جشنواره با دو بخش هنر و اقتصاد روبه‌رو هستیم. با سینما، با فیلم با احجام هنری و صنایع‌دستی یک هنرمند می‌تواند آنچه را که در ذهن دارد به جهانیان منتقل می‌کند. لذا جایگاه صنایع‌دستی بسیار مهمی است و این جایگاه باید بیش از این ارتقا یابد.

 مونسان گفت: در کنار کارهای روتین اداری و رسیدگی به معاونت‌ها یکی از کارهایی که به ‌صورت جدی دنبال می‌کنم این است که جایگاه سازمان میراث‌فرهنگی ارتقا یابد و خوشبختانه رشد خوبی نیز داشتیم به گونه‌ای که در طرح اشتغال روستایی که ۱.۵ میلیارد دلار از سوی دولت و ۱.۵ میلیارد دلار نیز از سوی بانک‌های عامل به این طرح تخصیص می‌یابد، موفق شدیم دو سهم ۱۰ درصدی در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری اخذ کنیم که رقم بسیار مناسبی است و ۲۴۰۰ میلیارد تومان از ۱۲ هزار‌میلیارد تومان طرح به این دو حوزه اختصاص یافته است که می‌تواند به رشد صنایع‌دستی و گردشگری کمک کند.

 رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: این طرح می‌تواند به توسعه این دو حوزه کمک کند. اگرچه در بودجه سال آینده، خصوصا در بخش اعتبارات هزینه‌ای نیز رشد بسیار قابل‌ملاحظه‌ای داریم.

 مونسان یادآور شد: برای دست‌یابی به نقطه مطلوب و رشد صنایع‌دستی باید به فکر راهکارهای جدید باشیم بنابراین طرح تجاری‌سازی و استفاده از طراحی‌های جدید و نوین در بازارهای رقابتی امروزی، یکی از موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم.

 در پایان این مراسم به ده نفر از هنرمندان منتخب در دومین جشنواره صنایع‌دستی فجر از سوی علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لوح زرین اهدا شد. ضمن این که از ۱۸ هنرمند صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف نیز به عنوان طراحان صنایع‌دستی تجلیل به عمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا