اخبار

معرفی ابرکوه به گردشگران اولویت است

معرفی ابرکوه به گردشگران اولویت است

به دنبال یک مقصد جدید گردشگری هستید که بتوان تاریخ، میراث‌فرهنگی، طعم زندگی بومی و طبیعت کویری را یافت؟ ابرکوه پاسخ تمام این نیازهای گردشگری است.

 مجاهد کرباسی مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه با اشاره به این موضوع به خبرنگار مجله گیلگمش گفت: ابرکوه یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری است. در این منطقه می‌توان مناظر کویری، قنات، سرو چهار هزار و پانصد ساله، قلعه‌ها، خانه‌های تاریخی و اثرات طبیعی و میراث فرهنگی را در کنار هم یافت.

 ابرکوه در میان سه شهر اصفهان، یزد و شیراز قرار دارد. مسئولان و فعالان گردشگری ابرکوه برای جذب گردشگر به این منطقه، زیرساخت‌های مناسب اقامتی را را فراهم ساخته‌اند. مجاهد کرباسی در این‌باره گفت: اخیرا رستوران‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی بسیاری برای میزبانی از بازدیدکنندگان آماده شده است و در همین راستا، بخشی از مجموعه گردشگری “پردیسان” ابرکوه که شامل تعدادی از خانه‌های دوره قاجار همچون؛ خانه آقازاده، موسوی، سید علی آقا، حسینی دوست و حاجی‌خان می‌شود با حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح شد.

 ابرکوه پتانسیل‌های گردشگری فراوانی دارد و اکنون زمان آن رسیده که این مقصد گردشگری آنگونه که شایسته است به مخاطبان معرفی شود. مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه اضافه کرد: ۱۴۸ هکتار از بافت تاریخی شهرستان به ثبت ملی رسیده است و مردم، مسئولین و فعالان حوزه گردشگری شهر به دنبال معرفی ابرکوه به گردشگران هستند.

 مجاهد کرباسی افزود: در حال حاضر معرفی ابرکوه اولویت ماست. در تلاش هستیم با برگزاری سمینار معرفی جاذبه‌های گردشگری ابرکوه به راهنمایان گردشگری این منطقه را به ابرقدرت گردشگری تبدیل کنیم.

 اولین سمینار معرفی جاذبه‌های گردشگری ابرکوه امروز سه شنبه ۲۴ بهمن ماه، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹ در سالن آمفی تاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به آدرس خیابان آزادی نبش بزرگراه یادگار امام برگزار می‌شود.

 فصلنامه گیلگمش با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران این سمینار را برگزار می‌کند.

 شرکت در این نشست برای عموم آزاد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا