ره‌آوردمقاله‌ها

شگفت‌انگیزترین خیابان‌های دنیا 

شگفت‌انگیزترین خیابان‌های دنیا 

 بلوار سنت لارن (لارن مقدس)، مونترئال

BOULEVARD SAINT LAURENT, MONTRÉAL

ملقب به «اصلی» و یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های مونترئال است که شهر قدیمی را به محله چینی‌ها و ایتالیای کوچک (محله ایتالیایی‌ها) را به بندرگاه متصل می‌کند. در تابستان‌ها، بخشی از مسیر به روی خودروها بسته می‌شود و صدها نفر برای شرکت در جشنواره‌های هنری و موسیقی جاز، به این خیابان سرازیر می‌شوند.

شاهراه کمدن، لندن

CAMDEN HIGH STREET, LONDON

این شاهراه پرتردد، از تنوع گوناگونی از بارها و کافه‌های باشکوه، مغازه‌های عجیب و غریب و بازارهای سرپوشیده کوچک برخوردار است که تا خیابان‌های جانبی نیز امتداد می‌یابند. شاهراه کمدن که با جو متفاوتش شناخته می‌شود، مکان فوق‌العاده‌ای برای تماشای مردم، مانند مدل موهای فانک و خالکوبی‌های درشت است که قدم بر تاریخ می‌گذارند.

رویال مایل (مایل شاهانه)، ادینبورگ

THE ROYAL MILE, EDINBURGH

شاهراه اصلی که قصر هولی‌رود و قلعه ادینبورگ را به هم متصل می‌کند، خیابان سنگ‌فرش یک مایلی‌ای است که با ساختمان‌های قدیمی و تحسین برانگیز احاطه شده است. همین‌طور به آسانی می‌توان در طول مایل گم شد، چرا که خیابان‌های باریک زیادی برای اکتشاف وجود دارند که اغلب رستوران‌ها، بار، کافه‌ها و گالری‌های کوچک شگفت‌انگیزی را در خود جای داده‌اند. 

خیابان خائوسان (برنج خورد شده)، بانکوک

KHAO SAN ROAD, BANGKOK

این بازار برنج سابق، در طول روز مانند همه خیابان‌های شلوغ بانکوک پر از گردشگران یا موتورهای سه‌چرخه‌ای است که به دنبال پول درآوردن هستند. اما به‌محض شروع شب این مسیر کوتاه تبدیل به قطب تفریحات شبانه بانکوک می‌شود. به گونه‌ای که بارها و کافه‌ها، در بلندی صدای آهنگ با هم رقابت می‌کنند و دکه‌های غذا ظاهر می‌شوند تا جمعیت را سیر کنند.

چاندنی چاوک (میدان مهتاب)، دهلی

CHANDNI CHOWK, DELHI

سه چرخه، دوچرخه حامل مرغ یا انبوه جمعیت مردم، چیزهایی هستند که شما برای رسیدن به هدفتان در انتهای راه پیش رو دارید و آن هدف، مسجد جمعه است. مسجد، شکوه‌مندانه در منتها‌ الیه شرقی قرار گرفته و چشم‌انداز فوق العاده‌ای را از میان شلوغی دکه‌های بازار که از غذای خیابانی تا لباس سنتی زنانه هندی می‌فروشند، فراهم می‌آورند.

اسپوسترات، آمستردام

SPUISTRAAT, AMSTERDAM

با وجود ساختمان‌های متروکه چوبکاری شده‌ای که با پیاده‌روها در آمیخته‌اند، ممکن است اینجا مکان عجیبی برای پیاده‌روی به نظر برسد؛ اما آنچه در جو ستیزه‌جوی این خیابان خودنمایی کرده و آن را دلنشین می‌کند، ساختمان‌های اسپوسترات هستند که در لایه‌ای از گرافیتی هوشمندانه و آشوب‌طلبانه پوشیده شده‌اند و جو اندوهگینی از تلاش‌های شکست خورده برای انقلاب‌های اجتماعی بر آن حاکم است. به منظور چشیدن طعم ایده‌های چپ افراطی می‌توانید، سری به کافه وانکریجیک بزنید، جایی که توسط داوطلبان اداره می‌شود و شما می‌توانید در کارگاه‌های سیاسی شرکت کنید یا به تماشای فیلم بنشینید.

ونیزبیچ برد واک (مسیر پیاده روی چوبی ونیز)، لس‌آنجلس

VENICE BEACH BOARD WALK, LOS ANGELES

حسی دل‌انگیزتر از پیاده‌روی در کنار دریا نیست، آن‌هم در حالی که یک طرف پر است از رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های رنگارنگ و طرف دیگر مملو از بازیگران، فالگیران و هنرمندانی که در‌پی توجه شما هستند و همه این‌ها در حالی ا‌ست که پشتشان را ماسه‌های سفید و دریای آبی ونیزبیچ احاطه کرده است. 

لارامبلا، بارسلونا

LA RAMBLA, BARCELONA

این شاهراه، مسیر پیاده‌روی است که سه لاین و بیش از یک کیلومتر امتداد دارد و همیشه مملو از جمعیت گردشگران، محلی‌ها، هنرمندان خیابانی و هم‌چنین فعالان بازار است. رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در طول این گردشگاه وجود دارند که مکانی عالی برای نشستن در فضای باز با یک لیوان نوشیدنی و تماشای معاملات دستفروشان و مجسمه‌های زنده نقره‌ای هستند.

وال استریت، نیویورک

WALL STREET, NEW YORK CITY

این یک اسم ساده نیست. این‌جا یکی از مهم‌ترین خیابان‌های امریکا و محل قرارگیری بازار سهام نیویورک است. وال استریت جایی است که همه معجزات اقتصادی امریکا در آن اتفاق می‌افتد. این منطقه محل قرارگیری چند ساختمان متعلق به عصر طلایی است و دارای ساختمان‌های نمادینی مثل فدرال هال و تاورینگ ترامپ بیلدینگ می‌باشد.

خیابان ایستیکلال (استقلال)، استانبول

ISTIKLAL STREET, ISTANBUL

این خیابان خرید پر رفت و آمد که میدان تکسیم (تقسیم) را به محله گالاتا متصل می‌کند با رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و مغازه‌هایی که پذیرای مشتریان هستند و ترنی که مرتباً در حال رفت و آمد است، مرکزی برای فعالیت‌های روزانه و شبانه محسوب می‌شود. همانطور که به سمت پایین این شاهراه می‌روید می‌توانید بوی شاه‌بلوط‌های سرخ شده در دکه‌های خیابانی را حس کنید و یا به دنبال بوی دلنشین قهوه ترک به یکی از خیابان‌های مجاور بروید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا