اخبار

“گردشگری، کودک و محیط زیست” در پایتخت کتاب ایران

آرش نورآقایی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز فصلنامه گیلگمش، سخنران مدعو سومین روز از جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان در کاشان بود تا از گردشگری، محیط زیست و کودک بگوید.
سپاس و قدردانی از تیم برگزارکننده این رویداد فرهنگی درآمد صحبتهای ایشان بود. در این نشست تعامل گاه ناسازگار فرهنگ و طبیعت در جوامع دارای پیشینه طولانی فرهنگی یادآور شد و وجه تسمیه فصلنامه گیلگمش با این رویکرد مورد توجه قرارگرفت. از سوی دیگر نقش رسانه‌ها در ترویج توسعه پایدار با روایت بخشهایی از کارتون هایدی؛ دختر کوه‌های آلپ
(Heidi; Girl of the Alps)
به عنوان نمونه‌ای از رویکرد کشور سوئیس واکاوی شد.
اهمیت انجام سفر خانوادگی و نقش آن در آموزش و پرورش مهارتهای بالقوه کودکان، موضوع ادامه این گفتگو بود‌‌. دراین بخش امکان ایجاد بستر مناسب برای رویارویی کودکان با زیست‌بومهای متفاوت شهری، روستایی و حتی عشایری در کشورهایی نظیر ایران از جمله نقاط قوت موجود برشمرده شد.
آرش نورآقایی با ارائه دستاوردهای متعدد سفر برای کودک سخنان خود را پایان داد. او در بخش پایانی تأمین سازگاری، توجه به داشته‌های غیر مادی، امکان رشد توانایی‌های بالقوه، بروز رفتارهای اجتماعی، درک لزوم مراقبت از خویش، دوری از جاذبه‌های دیجیتالی، صمیمی‌تر شدن جمع خانوادگی و امکان بهره‌گیری از هوای پاک را یادآور شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا