اخبار

نمایش مستند «شَلهه» در گیلگمش

مستند شلهه، روایت زنی است که اولین قایق را خود به رودخانه می‌اندازد و همراه با آن زندگیش در روستا تغییر می‌کند.

این مستند توسط شبکه جهانی اهواز تولید شده است. یونس راشدی تهیه‌کنندگی و شریفه مهدی‌زاده کارگردانی مستند شَلهه را بر عهده دارند. همچنین پژوهش و نویسندگی مستند را مجتبی گهستونی و تصویربرداری آن را محمدحسن حردانی انجام داده‌ است.

روستای شَلهه یکی از روستاهای مهم آبادان است که در حاشیه رودخانه اروند قرار دارد. از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به نهرها و نخلستان‌های باشکوه اشاره کرد. کارگاه کوزه‌گری و صنعتگران به خصوص بانوانی که به تولید محصولات بومی می‌پردازند، بخشی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی این روستا را تشکیل می‌دهند که پس از آغاز کارگاه تسهیل‌گری گردشگری روستایی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

فیلم مستند شَلهه از جمله فیلم‌های راه یافته به بخش مستند کوتاه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز است که در این جشنواره به نمایش درآمد.

مستند شَهله دوشنبه هفتم اسفندماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۶ در دفتر فصلنامه گیلگمش به نمایش درمی‌آید. در زمان نمایش مستند، کارگرادان و طراح فیلمنامه شَهله نیز در دفتر مجله حضور داشته و شرکت در این برنامه برای همه علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

شبکه جهانی اهواز بر روی ماهواره عرب‌ست پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ به صورت ۲۴ ساعته راه‌اندازی و بر روی ماهواره عرب‌ست با فرکانس ۱۱۶۸۱ قابل مشاهده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا