اخبار

صنعتگران گردشگری در “شهر گردشگر”

نخستین نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و اقتصاد گردشگری، چهارم تا هفتم شهریورماه در “شهر گردشگر”(Iran Mall) برگزار شد و فصلنامه گیلگمش به عنوان تولیدکننده محتوا در حوزه میراث و گردشگری در این نمایشگاه حضور داشت.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه در باغ ایرانی ماهان مجموعه مذکور، مونسان- ریاست سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی- تصریح کرد که مشخصات و مفاهیم شهر گردشگر در خصوص زیرساخت و نحوه برخورد با گردشگران به شهرداری‌های تمام استان‌ها ابلاغ شده‌ و اگر شهری موفق به رعایت این موارد شود گواهینامه شهر گردشگر را دریافت می‌کند.

محب خدایی، معاونت گردشگری این سازمان به اختصاص ۸۷۰۰ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به گردشگری اشاره کرد و اثنی عشری سخنگوی مجموعه شهر گردشگر، این مجموعه را ترکیبی معنادار از شهر و گردشگر دانست و اذعان داشت با نگرشی متفاوت به داشته‌های ذاتی شهر و فعال کردن منابع آن برای توسعه اقتصادی-اجتماعی از منظر گردشگری می‌توان مبدع مکتبی جدید در برنامه‌ریزی شهری و روستایی شد.

در این نمایشگاه، فعالین حوزه گردشگری از جمله هتل‌ها، آژانس‌ها، مؤسسات مالی و بیمه‌ها، مراکز اقامتی و سیاحتی، نشریات تخصصی گردشگری و ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌های مختلف حضور داشتند.

حامیان و هواداران میراث و گردشگری، مسئولان آژانسها و اقامتگاه‌ها و سایر فعالین این حوزه از غرفه گیلگمش بازدید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا