چند رسانه‌ای

جنگ جهانی دوم به روایت فاتح آن

زمان زیادی تا شروع بازی‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۱۸ نمانده است. روسیه تلاش می‌کند کشور و پایتخت را برای علاقه‌مندان به فوتبال آماده کند. مسکو پایتخت زیبای روسیه جذابیت‌های فراوانی برای گردشگران دارد که از میان آنها می‌توان به موزه‌های دیدنی شهر اشاره کرد.

اینجا موزه جنگ مسکو است که در سال ۱۹۹۳ در پارک بزرگی به نام پابدو (پیروزی) تاسیس شد. میدانی بزرگ که البته بی‌شباهت به تمام ساختمان سازی و شهرسازی شهرهای شوروی سابق نیست. در این موزه بیننده وقایع جنگ جهانی دوم از دید پیروز آن خواهید بود.

در موزه جنگ مسکو مجموعه نادر وسایل شخصی و مدارک سربازان ارتش سرخ و کارگران کارخانه‎های پشت جبهه، فرماندهان معروف جنگ کبیر میهنی و خلبانان و تک‎تیراندازان معروف و همچنین یونیفورم ارتش شوروی، وسایل معیشتی نظامی و غیرنظامی سال‌های ۱۹۴۰ به نمایش درآمده است.

یکی از بخش‌های جالب در موزه، سالن‌های بزرگی هستند که سه نبرد بزرگ شوروی سابق را در سه جبهه سن پترزبورگ، مسکو و کورسک نمایش می‌دهد. در هر سالن‌ صحنه‌ای از یک نبرد بازسازی و در ادامه در اندازه واقعی نقاشی شده است. نبرد “کورسک” بزرگترین نبرد تانک‌ها در تاریخ نامیده شده. در این روز شش هزار و سیصد تانک آلمان نازی و شوروی و قریب به دو میلیون و ۲۴۰ هزار نیروی نظامی از دو جبهه، روبروی یکدیگر قرار گرفتند.

همچنین علاقه‌مندان به تاریخچه اسلحه در این موزه می‌توانند کاتیوشای معروف شوروی، توپ ضدهوایی انگلیسی، توپ ضدتانک آلمانی، تانک سبک ژاپنی و سلاح‌هایی که در جنگ جهانی دوم استفاده می‌شد، را ببینند.

بنابراین اگر در زمان جام جهانی به روسیه سفر کردید پیشنهاد می‌کنیم حتما زمانی را به بازدید از موزه جنگ مسکو اختصاص دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا